Świetna fotografia, to najważniejsze narzędzie w sprzedaży internetowej. Dlaczego? Przede wszystkim dlatego, że klient kupujący przez internet nie może niczego dotknąć. Prezentacja produktu musi mieć jak najlepszą formę. Zdjęcia powinny być ładne, wyraźne i kuszące. Poznaj 4 zasady, dzięki którym nauczysz się je robić.
Żeby robić dobre zdjęcia sprzedażowe należy odpowiednio ustawić światło, przedmiot i tło, na którym fotografujemy.
1. Tło
Najważniejszym elementem, o które trzeba zadbać jest tło zdjęcia. Powinno ono kontrastować z produktem i uwydatnić jego zalety. Należy pamiętać, że najważniejszy na zdjęciu jest produkt i nic nie powinno odrywać od niego wzroku. Tło nie może więc być zbyt pstrokate. Powinno być eleganckie i łagodne, aby sprawiało wrażenie pełnego profesjonalizmu wprost ze studia fotograficznego.
Najlepiej jako tło sprawdzają się kolorowe kartki. Najczęściej wybierane są białe i czarne, ale można poeksperymentować również z innymi kolorami, np. fioletowym, niebieskim, ecru, czy czerwonym. Lepiej unikać błyszczącego tła, żeby nie odbijało się od niego światło.
2. Kilka ujęć
Żeby jak najlepiej przybliżyć klientowi produkt, należ zrobić kilka ujęć. Powinny być to zdjęcia ukazujące:
- produkt w całości,
- połowę produktu,
- przybliżenie z użyciem funkcji makro,
- najważniejszą część/zaletę produktu,
- produkt w zestawieniu z czymś,
- produkt w paczce.
Jeżeli przez internet sprzedajesz bransoletki, a klient nie może ich dotknąć i przymierzyć, postaraj się jak najlepiej ukazać je na zdjęciach. Zrób zdjęcie pokazujące całą bransoletkę i zbliżenie na koraliki. Jeżeli bransoletka ma jakieś oryginalne zapięcie również pokaż jej na zdjęciu. Ważne, aby pokazać bransoletkę na modelce, tak aby klientka mogła sobie wyobrazić, jak będzie w niej wyglądać.
3. Ostrość
Ostre zdjęcia o dużej rozdzielczości to podstawa. Czasami zdjęcia w okienku aparatu wyglądają na ostre, ale na komputerze mogą być rozmazane. Warto zawsze to sprawdzić. Jeżeli chcesz ukazać jakiś ważny szczegół/zaletę produktu, pamiętaj aby użyć do tego funkcji makro. Dzięki temu można robić zdjęcia produktu z bliska i nie będą one rozmazane.
4. Obróbka
Każde zdjęcie sprzedażowe warto poddać obróbce w programie graficznym. Oczywiście nie można z tym przesadzać. Nie można oszukiwać klientów. Dzięki programom do obróbki zdjęć można:
- zmniejszyć rozdzielczość i rozmiar zdjęcia – zdjęcia muszą być dopasowane do szerokości strony i wciąż pozostać ostre. Czasami trzeba zmniejszyć rozdzielczość zdjęcia, aby strona szybciej działała. Zazwyczaj funkcja ta dostępna jest w zakładce Obrazek -> zmień rozmiar/rozdzielczość.
- wyczyścić tło – czasami na tle widać jakieś zanieczyszczenia, które można usunąć w programie graficznym.
- wyostrzyć kolory – często zdjęcie wychodzi wyblakłe, bądź światło i cienie pod dziwnym kątem. Można to zmienić zwiększając kontrast, rozjaśniając lub przyciemniając zdjęcie.